Winkelmandje
[line1] [line2]
[price] [quantity]
Panerai

Panerai

Robuuste duikershorloges met een iconisch Italiaans design: dat is Panerai. Geen enkel merk combineert geraffineerde luxe met stoere functionaliteit zo elegant als de horlogemaker uit Firenze. Horloges van Panerai zijn opvallend groot en de tijdsmarkeringen zijn bijna altijd grote Arabische cijfers. Sinds zijn oprichting in 1860 was Panerai een klein en gespecialiseerd merk dat oorspronkelijk enkel werkte voor de marine. Wanneer oversized horloges na 2000 in de mode kwamen, groeide Panerai snel uit tot een van de marktleiders op het gebied van luxe horloges.

Een duik in de tijd

In 1860 opende Giovanni Panerai zijn eerste winkel in Florence, in een van de kleine panden aan de Ponte alle Grazie, die werden gebouwd als winkels voor ambachtslieden. De derde generatie van de familie Panerai breidde de onderneming uit en  stichtte de eerste school voor horlogemakers in Firenze. Met de adoptie van de naam “Orologeria Svizzera” onderstreepte Panerai zijn samenwerking met Zwitserse horlogehuizen. Zo maakte de Radiomir bijvoorbeeld gebruik van een Rolex kaliber.

In opdracht van de Italiaanse Marine ontwierp Giuseppe Panerai in 1936 het eerste prototype voor een duikhorloge voor de Marine. Het horloge had een riume kast, en de wijzerplaat bestond uit cijfers en uurmarkeringen met sterk lichtgevende verf van radium. Het lichtgevende effect van de wijzerplaat was voldoende voor gebruik diep onder water. De lichtgevende verf die door Panerai’s onderzoekers werd aangewend voor dit horloge was de inspiratie voor zijn naam “Radiomir”.

Later werd een kroonsluitende hefboom toegevoegd: dit detail werd een geregistreerd handelsmerk is van Panerai. Ook de naam van het horlogemodel met de hefboomconstructie was geïnspireerd door de bijzondere lichtgevende eigenschappen en kreeg de naam “Luminor”. Pas In 1993 werd besloten de horloges ook op kleine schaal te produceren voor particuliere horlogeliefhebbers.

En in 2005 ontwikkelde en produceerde de firma een eigen manifattura, zodat ze als volwaardige horlogemaker ook de eigen mechanieken binnenshuis kon ontwikkelen.

The Collections

Submersible

Submersible

Hét duikhorloge van Panerai

De Panerai Luminor Submersible voldoet aan de internationale norm voor professionele duikhorloges. Het verschil met andere Panerai-horloges is dat hij een draaibare lunette heeft om de duiktijd in de gaten te houden. Topmodellen zijn tot 2500 m (250 bar) waterdicht.

'Submersible' betekent lettelrijk 'geschikt voor onder water'. Het belangrijkste kenmerk van de Panerai Luminor Submersible is de eenzijdig draaibare lunette waarmee u de duiktijd in de gaten kunt houden. Door de draairing onderscheidt de Submersible zich van andere Luminor-modellen. Daardoor is de Submersible ook het enige duikhorloge van Panerai dat aan de ISO 6425-norm voor duikhorloges voldoet. Panerai bracht dit polshorloge in 1998 op de markt.

Shop de Submersible collectie
Luminor

Luminor

De essentie van Panerai

De Panerai Luminor is de perfecte keuze als u een iconisch polshorloge met een opvallend design wilt toevoegen aan uw verzameling. Het luxe horloge van de Italiaanse fabrikant behoort tot de beroemdste herenhorloges van het laatste decennium. Opvallendste kenmerken zijn de typische Panerai vorm van de kast en de grote beugel die de kroon beschermt. Die zorgt ervoor dat het horloge waterdicht is door de kroon in de behuizing te drukken. Met zijn 44 mm is de Luminor een groot horloge.

De Amerikaanse acteur Sylvester Stallone heeft mede bijgedragen aan het succes van het merk. In de speelfilm Daylight (1996) droeg hij een Luminor die hij op de kop had getikt tijdens opnames van de film in Rome. Stallone was zo onder de indruk van het horloge dat hij Panerai een limited edition liet uitbrengen. Deze Luminor Daylight Slytech met het referentienummer 5218-207A is tegenwoordig zo gewild dat een prijs van meer dan 30 000 euro geen uitzondering is.

Shop de Luminor collectie
Luminor Due

Luminor Due

Een Panerai voor elke pols

Panerai bracht de Luminor Due in 2016 op de markt als een nieuwe en elegante variant van hun duikhorloges. Voor de vormgeving combineert ze de iconische kastvorm van de Radiomir met de opvallende kroonbescherming van de Luminor. Met een hoogte van minder dan 11 mm is het horloge merkbaar platter dan de forse Luminor 1950-modellen en past hij makkelijk onder een manchetboord van een hemd. De doorsnede van de kast varieert van 42 tot 45 mm. Paneristi (de fans van het merk) zien de Luminor Due dan ook als het perfecte horloge voor op kantoor. De kleinere variant vindt ook vlot zijn weg naar de damespols.

Het binnenwerk van de Luminor Due is een inhouse kaliber met een gangreserve van 3 dagen. Er zijn zowel automatische varianten als handopwinders. De automatische variant maakt gebruik van een micro-rotor waardoor het binnenwerk van het horloge met 3,95mm erg dun kan blijven.

Shop de Luminor Due collectie
Radiomir

Radiomir

Het Eerste Panerai horloge


Ontworpen op vraag van de Italiaanse marine, wordt de Panerai Radiomir al sinds 1938 gedragen door professionele duikers. Tot op vandaag wordt het beschouwd als een van de iconen van de horloge industrie. Het wordt gekenmerkt door de typische vorm van de kast, een kussenvormige behuizing, verfijnde bandaanzetten voor de horlogeband en een kegelvormige kroon. In tegenstelling tot de later ontwikkelde Luminor heeft de Radiomir geen beugel als kroonbescherming. Het duikhorloge dankt zijn naam aan een op radium gebaseerde fluorescerende stof, waar Panerai in 1916 patent voor aanvroeg. Het lichtgevende en radioactieve materiaal werd ook gebruikt voor duikinstrumenten, zoals dieptemeters en kompassen.

Shop de Radiomir collectie

Merkambassadeur in de kijker

Jeremy Jauncey

Als oprichter en CEO van Beautiful Destinations, een bekroond strategie- en creatief bureau voor reisbedrijven, is Jauncey een van de meest overtuigende en invloedrijke stemmen in zijn branche geworden. Jauncey realiseerde zich dat duurzaamheid en natuurbehoud onlosmakelijk verbonden zijn met verantwoord reizen en is daarom ook ambassadeur geweest voor het Wereld Natuur Fonds en GoldStandard.org.

Zijn bedrijf werd door Fast Company erkend als een van 's werelds meest innovatieve spelers. En of het nu via de sociale media van zijn merk is met meer dan 30 miljoen volgers, of samenwerkingen met zijn diverse partners, Jauncey is een onvermoeibare voorvechter van reizen als een kracht ten goede voor zowel reizigers als de bestemmingen die ze bezoeken.