Perfectie in de maak
HET HORLOGEVAKMANSCHAP VAN ROLEX
Het gedachtegoed en de activiteiten van Rolex worden gekenmerkt door een langetermijnvisie die gericht is op duurzaamheid en die al sinds de oprichting een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling van het merk. Hierdoor kan Rolex tijdloze en bestendige horloges maken en zich via diverse samenwerkingen, initiatieven en acties inzetten voor nieuwe generaties.
Deze benadering komt voort uit het ‘Perpetual’-gedachtegoed dat al sinds haar oprichting de drijfveer is achter de onderneming – een filosofie waarin de expertise van velen samenkomt en die dag in, dag uit en jaar in, jaar uit hard werk vergt. Een veeleisend, rigoureus streven. De eeuwige zoektocht van Rolex naar perfectie.
DE VERNIEUWENDE VISIE VAN HANS WILSDORF
Sinds 1905 heeft Rolex altijd vastgehouden aan de vernieuwende visie van zijn oprichter. Hans Wilsdorf zag het polshorloge als een object van de toekomst, een symbool van de nieuwe tijd. Wilsdorf bracht een revolutie in het horlogevakmanschap teweeg door drie grote problemen op te lossen: hij kreeg het voor elkaar een klein maar toch nauwkeurig uurwerk te maken, hij ontwikkelde een robuuste en waterdichte kast om het uurwerk te beschermen tegen invloeden van buitenaf en hij voorzag het horloge van een automatisch opwindsysteem dat het gebruiksgemak enorm verhoogde.
MEER DAN ALLEEN EEN CERTIFICAAT
Zodoende mogen ook alle onderdelen van een Rolex-horloge zich ‘superlatief’ noemen. Elk onderdeel wordt immers gedurende het hele proces van ontwerp tot uiteindelijke montage onderworpen aan een serie strenge controles. De term ‘Superlative’ betekent dus veel meer dan alleen een chronometercertificering. Hij staat symbool voor een filosofie die in elke afdeling van de onderneming voelbaar is en die iedere medewerker van Rolex, in welke rol dan ook, stimuleert.